12 apr. 2010

This is it!

Det började för 5 år sedan.

Jag var ung.
Gift.
Småbarnsmamma.
Lycklig.
Hårt arbetande.
Kreditvärdig.

Hade eget företag som hade gått strålande i ett par år. Sen kom smällen. Centrumet där vi hade vår verksamhet gick åt helvete. Vi sålde ingenting. Vi fick lägga ned företaget. Då det var ett handelsbolag fick vi äran att ta alla företagets skulder.

Det var så det började. Och ännu är det inte slut! När skulderna väl började trilla in till Kronofogden så stoppade jag huvudet i sanden. Jag orkade inte. Förstod inte. Kunde inget göra.

Har gått igenom vräkning, avtängd el, utmätningsförsök och mycket mer (mer om det senare).

Men nu sitter jag här och öppnar brev.mängder av brev. Inga kärleksbrev. Inkassobrev.

Jag skriver,räknar, planerar. Jag vill blir skuldfri! Jag vill betala mina skulder,och nu har jag ekonomi för att göra det! J

ag har inte vunnit på lotta, men jag kan äntligen avvara i min budget för att börja betala och det känns underbart! Jag kan och ska betala mina skulder!

Jag kommer inte skriva om inkassobolagens maffiametoder. Jag kommer inte skriva om politik och sådant. Det finns det många duktiga som gör redan! Jag kommer bara att berätta om hur jag, en vanlig svensson ska bli av med sina skulder.

3 kommentarer:

  1. Väklommen in i bloggvärlden. Du skriver jättebra om det som så många i landet går igenom nu.

    SvaraRadera
  2. Välkommen till vårat lilla blogggäng.
    //Obestånd Noctumlux Nattljus

    SvaraRadera