14 apr. 2010

Skuldsanering på lådan

Eftersom min make även han är skuldsatt (som sagt hade vi ett eget företag tillsammans,och det var när det företaget gick åt pipan som våra skulder uppstod,det mesta är företagsrelaterat).

Eftersom jag har mindre skulder än honom bestämde vi att han skickar in en skuldsaneringsansökan. Förhoppningsvis blir den godkänd och han är skuldfri om 5 år (om inte handläggningstiden tar 3000 år), och under dessa 5 år kan vi betala av på mina skulder. Då är vi skuldfria samtidigt.

Han hade hemska 500.000 i skulder,och det hemskaste av allt är att 40% av detta är RÄNTOR.

Jag har kanske hälften i skulder,och med hjälp av lite accord och presikiberingar så fixar jag detta på 5 år.

Jag har dock funderat lite till och kanske är det ändå bäst att BÖRJA med de skulder som ligger hos KFM idag. På det sättet kan jag bli fri från KFM snabbare.

Jag ska nog göra en omräkning ikväll och se hur det ser ut om jag tar tag i det som ligger hos KFM.

Ofta när man är skuldsatt,iallafall i början så ramlar man rakt ner i ett stort svart hål,och man lägger allt åt sidan. Orkar inte öppna kuverten. Orkar inte ta itu med allt.

Men så kommer förhoppningsvis den dagen då man vaknar upp. Då man har möjlighet att ta tag i sin situation,och då jäklar blir det fart i en.

Man måste bara komma fram till det själv. Men stöd och lite jävlar anamma så fixar man det!

4 kommentarer:

  1. Håller tummarna för att allt ska gå er väg nu, så att ni så fort som möjligt kommer ur ert privata "lilla" helvete. Starkt att vara så strukturerad!

    SvaraRadera
  2. Håller med dig om handläggningstiden, vad f-n håller dessa byråkrater på med? Inte konstigt att bara 4 900 blev beviljade 2009.

    Själv äger jag 1 500 000 kr, varav ränta cirka 750 000 kr.

    Det blir en ansökan för mig igen i december 2010. Då får vi se...

    SvaraRadera
  3. Jag är Jeff Chandler med namn, jag vill använda detta medium för att varna alla lånesökare att vara mycket försiktig eftersom det finns scammers överallt. För några månader sedan blev jag ekonomiskt ansträngda och på grund av min desperation blev jag bluffad av flera online långivare. Jag hade nästan förlorat hoppet tills en vän av mig hänvisade mig till en mycket tillförlitlig långivare som heter Rev. Ben Davies (en gudfruktig man) som lånar mig ett lån på $ 65,000.00 under 72 arbetstimmar utan stress. Jag förklarar för företaget via post och allt de sa till mig var att gråta inte mer för att jag kommer att få mitt lån i deras företag och jag har också gjort rätt val att kontakta dem, jag fyllde i ansökningsblanketten och fortsatte med allt som begärdes Av mig och till min chock fick jag lånet, och jag lovar att dela detta utan att han vet, om du behöver någon form av lån, kontakta bara honom nu via: bendaviesloanfirm@yahoo.com, jag använder detta medium Att varna alla lånesökare på grund av helvetet passerade jag i händerna på dessa bedrägliga långivare. Han är snäll hjärta. (bendaviesloanfirm@yahoo.com)

    SvaraRadera
  4. BEHÖVER DU ETT DRIVT LÅN EMAILL OSS NU FÖR DIN FASTLÅN
    (remy.credit111@gmail.com) whatsapp: +46769618757
    behöver du ett lån ??, Vad är dina finansiella behov? Vi ger ut lån från minst 1000kr till högst 100.000.000,00kr med behaglig varaktighet som sträcker sig från 1 till 50 år till en mycket reducerad ränta på 2%. Behöver du ett affärslån? Behöver du ett personligt lån? Vill du köpa en bil? Vill du refinansiera? Behöver du ett inteckningslån? Behöver du ett enormt kapital för att starta ditt affärsförslag eller utbyggnad? Har du tappat hoppet och tror att det inte finns någon väg ut och dina ekonomiska bördor fortfarande kvarstår? Tveka inte att kontakta oss för eventuellt affärssamarbete Kontakta oss via e-post: remy.credit111@gmail.com whatsapp: +46769618757 Vi har ett lån till dig

    SvaraRadera