15 apr. 2010

Återigen,ändrig av planer!

Jaha så har man räknat och räknat igen. Måste faktiskt säga att det är lite roligt. Visst det är inte roligt att se hur mycket skulder man har,men det är roligt att jag äntligen har öppnat ögonen!

Det bästa är nog faktiskt att FÖRST betala av skulderna hos KFM. Det är faktiskt inte så mycket som ligger där förvånansvärt nog. Det mesta ligger och tickar på hos inkassobolagen.

En sak som jag tänkt på är att när jag slutbetalt allt som ligger hos KFM så kommer väl inkassobolagen märka det,och börja skicka in alla övriga ärenden där en efter en. Så vi får ta det som det kommer.

Det viktigaste man ska tänka på, när man har gamla skulder som jag, är att INTE betala in direkt till KFM (bara a-mål betalas in direkt), utan man ska kontakta borgenären (dvs den man är skyldig pengar) och försöka få till ett accord. Oftast har ju räntan tickat på och är ibland större än skulden. Kommer att återkomma till det när jag sätter tänderna i de skulderna.

Men jag ska börja med A-målen (statliga skulder).Det är förbannade tv-avgifter som jag inte hade råd att betala när jag inte längre kunde betala mina skulder.
Det droppar in lite skattepengar till A-målen (som man såklart inte får utbetalt när man har skulder hos KFM) så dessa blir en liten hjälp på traven.

Börjar jag betala av dom i slutet av juni är jag nog klar efter 6 månader, dvs i slutet av november i år.

DET ska bli skönt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar