12 apr. 2010

Förslag skickade!

Nu när jag har slängt iväg förslag till Alektum så har jag även passat på att skicka lite förslag till de andra bolagen.

Jag har budgeterat för att jag kan betala 1200:- för inbetalningar på de större skulderna.

Jag har 6 större skulder hos Alektum, Lindorff, Gothia och SEB.

Jag kan till dessa betala 200:-/mån. Visst det är småpotatis, men för mig med små inkomster är det ändå en del. Jag kan på detta viset "underhålla" dessa skulder så de kan sluta med att tortera mig med att söka utmätningsförsök (som de ändå aldrig får ut nåt av).Detta mot att de fryser räntan och drar tillbaka ärendet från KFM efter 1 års korrekta inbetalningar.

Hårda krav jag har för små skitsummor, men de har hittills fått 0:- av mig och detta måste ju ändå vara bättre än inget. Mina 200:- kan ju gå till deras fredagsmys på kontoret i värsta fall.

Under tiden kan jag även betala 1000:-/mån till alla små skitskulder som då försvinner sakta men säkert.

Nu får vi se vad inkasso tycker om detta. Har ju lite fint berättat att går de inte med på mina förslag så söker jag skuldsanering,och med liten enkel matematik borde de kunna räkna ut att de skulle tjäna 0:- på det.

MEN, det finns ju dessa inkassobolag som är RÖTÄGG som skiter fullständigt om de får in pengar eller ej,det är ju roligare att hålla mig fången!

Ska bli spännande det här!

2 kommentarer:

  1. Har du tänkt färdigt om skuldsanering?

    SvaraRadera
  2. Ja....Jag har suttit med papper och miniräknare och papper och mer papper och räknat ut att jag kan faktiskt bli skuldfri om 5-6 år,dvs så lång tid som det tar att bli skuldfri med sanering.

    Jag har utrymme nu i min ekonomi för att betala dessa skulder,och för mig rent personligen tror jag att det är bra för mig att göra detta! Det krävs bara (förutom kronor) lite jävlar anamma,och det har jag nu! (och såklart fattiga riddares forum som stöd ;) )

    :)

    SvaraRadera