12 apr. 2010

Alektum ger svar på tal!

Så fick jag idag svar av Alektum. Jag hade mejlat och hört om de godkänner mitt erbjudande om att betala 400:-/mån för de 2 större skulderna och 1000:-/mån för de mindre skulderna i 11 månader.

De vill ha ett underlag från mig där jag redogör för mina inkomster,utgifter och om jag har skickat liknande förslag till de andra inkassobolagen jag har skulder hos.

Anledning? De vill såklart mjölka ut så mycket som möjligt från mig. Fryst ränta? Det är ju inte bra alls för Alektum, halva skulden är ju bara räntor som tickat på.

Jag har lust att svara "skit i det du" men kommer att skicka in en litet "underlag light". Jag har ingen lust att redovisa vad jag pysslar med, de måste ju förstå att detta är det jag KAN avvara,annars skulle jag väl ha betalt min skuld för lääängesedan.

De har redan försökt med löneutmätning,utmätning av egendom mm utan att på många år ha fått en krona. Förstår de inte att jag inte har något?

Men rätt ska vara rätt. Skickar in underlaget och avvaktar vad de svarar. Godkänner de inte säger jag tack och hej, vi hörs senare, och går vidare till Ak inkasso (brrrr). Då hamnar Alektum längst ner på listan,och när jag om 4 år har betalat de andra skulderna så kan de ju bara inte tacka nej till ett nytt förslag, eller kan dom?.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar