18 apr. 2010

Nu återstår bara väntan

Nu är skuldsaneringsansökningar skickade, för mig och min man. Nu återstår bara VÄNTAN. Det är upp till 6 månaders (!!!!!!) väntan. Nu kommer ju sommar och semestrar så jag har inga förhoppningar att det kan gå snabbare. För mig får det gärna ta 6 månader,bara det blir godkänt! Blir det inte godkänt,då vet jag faktiskt inte vad jag ska göra. Man får ta en sak i taget.

Under tiden kommer jag på denna blogg berätta hur det har varit dessa 5 år jag har haft skulder, saker jag har varit med om.

Innan jag hamnade hos KFM fungerade ekonomin perfekt. Jag var alltid väldigt noga med att betala mina räkningar,alltid se till att pengarna räckte till. Vi startade vårt företag som gick hur bra som helst. Men så sket det sig. centrumet där vi hade vår verksamhet i dog.

Och jag kan inte ens förklara hur det kändes när man inte längre KUNDE betala sina räkningar. Det var hemskt! Mer om detta senare!

3 kommentarer:

  1. Håller tummarna för dig nu. Hoppas det går vägen och går det inte vägen den här första gången du ansöker, måste du lova att ansöka igen!

    SvaraRadera
  2. Ja, lägg inte ner för mycket oro på hur resultatet blir om du måste vänta 6 månader. Det vore guds försyn om perioden kortades ner till 3 år. Vilken glädjenyhet. Men som sagt, det är bara att söka igen. Lycka till. Skall följa din blogg.

    SvaraRadera
  3. TACK!!!

    Ja tänk om det kortades ner till 3 år! de som söker skuldsanering har oftast haft skulder en längre tid,och att bli "straffad" ytterligare 5 år är ganska grymt tycker jag. Skulle det vara 3 år så skulle det kännas mer humant,och man har mer tid på sig att "göra rätt för sig", för hamnar man där en gång,gör man det inte igen.

    Jag får ta en dag i taget som många andra skuldsatta!

    SvaraRadera