30 apr. 2010

Fattigmånad

Så sitter man här igen.Ytterligare en månad då pengarna inte räcker till. Varför?

Jag blev av med jobbet pga att KFM skickade papper till min arbetsgivare om löneutmätning. Detta trots att jag skickat in hur mycket jag tjänar,lönespec osv som visade på att de inte kunde dra ngt i utmätning.

Men ÄNDÅ skickade de det till min arb.givare. Såklart,de bryr sig inte. Eftersom jag jobbade med bla ekonomiska uppgifter så fick jag ej jobba kvar. Varför? Tja,de kanske trodde att jag skulle ta pengar från företagets konton eller nåt,trots att jag inte hade access eller behörighet för att komma åt några som helst pengar och trots att jag arbetat exemplariskt under ett år.Sen skammen på det!

Så nu väntar man på a-kssan sedan i februari....FEBRUARI. Jag har väntat i 2 månader nu...varit på AF skickat in alla papper, ÄNDÅ ska det ta sån TID.

Tack och lov fick maken ut en bra lön så alla räkningar är betalda. Mat har vi så vi klarar oss, (dock blir det svårt att fylla på färskvaror). Vi har 400:- fram tills den 20:e och sonen fyller år nästa helg.

Är jag bitter? Ja. Är jag van? Ja.

Hade inte KFM rotat hos min arb.givare hade jag haft jobb,lön och 5000:- över nu och hade kunnat leva, nu blir det till att sitta hemma och tjafsa med maken om vart de ruttna 400:- ska gå till....

Räkningarna är iaf betalda, inget behövdes läggas åt sidan. Amen för det!

4 kommentarer:

  1. Gode tid, Anyday! Har du kollat om ni kan få bostadsbidrag? För det finns inte en chans att ni ska klara maten på så lite pengar ens om ni äter havregrynsgröt till kvällsmat...

    SvaraRadera
  2. Det du skriver om har jag och min familj precis upplevt. På 5 dagar letade vi, hittade och flyttade till ett annat boende. Var helt slut då sista lasset kördes, men vi hade lyckats!! Blev av med mitt jobb efter 33 år på samma företag. Dom ville inte ha folk som jobbade halvtid. Då hade jag ändå "spetskompetens". KFM-häxorna försöker jag glömma. Hoppas att det löser sig för er.

    SvaraRadera
  3. Bostadsbidrag får vi inte eftersom vi hyr i 2:a hand och inte har "godkänt kontrakt".....

    Som ett mirakel fick vi 2000:- av makens bror, vi hade hjälpt honom med 2000:- förra året för han hade svårt med räkningarna (vi hjälper gärna andra fast vi har det knapert själva) och idag kom han bara förbi och lämnade dom...Han anade nog inte hur lägligt det var...

    Så nu klarar vi oss TACK OCH LOV.

    Ja det e helt sjukt hur KFM mfl kan få bete sig sådär. Helt sjukt!

    SvaraRadera
  4. Ja vilken soppa.. Det är inte lätt minsann. Och idag med så mycket arbetslöshet så kan arbetsgivaren välja och vraka och ingen vill ha någon som innebär extraarbetet med löneutmätning.

    Skönt att ni klarar er. Även om det är på gärdesgården.

    //Ulrika

    SvaraRadera