6 apr. 2011

SKULDSANERING

Igår fick jag beslut av min skusan handläggare att inledande ska bli SEGER! Fick en betalplan och börjar betala i maj och är SKULDRI 2016 april Ett slutdatum,herregud!!!! Nu hade skulderna uppgått till nästan 900.000!!!! Lindorffs och Alektums räntor är INTE att leka med! Jag ska betala 20% av skulden totalt 2500:-/månad

Skusanhanläggaren hade även förbehållit 500:-/mån för buffert för oförutsedda avgifter samt räknat med att jag kan behöva VAB:a osv Trots min ringa ålder (30 år förre veckan ) så ansåg han inte att jag skulle kunna betala av skulden trots att jag har många arbetsår frmför mig och då jag jobbar via bemanningsföretag så är inte min aanställning säker. JAG VILL GIFTA MIG MED HONOM!!!!!

Min man kan dock inte söka skusan För då ryker borgenärerna vi har på ett av lånen..men det ordnar vi sen när ´jag är skuldfri. JAK banken som är lånet där vi har borgenärer kommer även att lägga om lånet så vi slipper betala 4800:-/mån och istället 2000

NU är jag glad,för nu är det säkert va? Vet att han ska skicka förslaget till borgenärerna och jag HOPPAS och BER att de bara accepterar!!!! viskar *jippi*

8 kommentarer:

  1. Visst är det en god karamell att få suga på, inledande skusan! Hoppet börjar spira efter oändliga tider av vanmakt. Unnar dig och andra denna superkaramell. Men visst vore det bättre med 3-årig skusan, osv, men våra framtida olycksbröder/systrar får förhoppningsvis suga på den karamellvarianten.
    LYCKA TILL!
    Lasseh

    SvaraRadera
  2. Gratulerar till inledande :-)
    Själv fick jag avlag på min 3:dje ansökan igår.
    Men ja ska plåga dom jävlarna tills den går igenom en dag!

    SvaraRadera
  3. nu måste regeringen bort. nu väntar en ytterligare väntan på det bättre. nu när det nu blir av om det blir av? är så förbannat trött på denna regering som bromsar upp förbättringarna i skuldsaneringslagen.

    SvaraRadera
  4. Grattis!

    Skall du "bara" betala 2500:-/månad? Det är mycket men jag tänker på min löneutmätning där de vill dra över 7000:-. Får man behålla mer vid skusan?

    Hoppas det går vägen för dig.

    SvaraRadera
  5. Så skönt. :) Hoppas de goda nyheterna fortsätter flöda in. *håller alla tummar och tår*

    SvaraRadera
  6. ÄNTLIGEN! Måste man väl få tillägga eller hur. Det låter verkligen som om det går vägen, men ropa aldrig hej.

    Den beslutande myndigheten är Kronofogden. Helt befriade från etik och moral, men framförallt ansvar för sina beslut.

    Devisen borde heta...
    "Vi älskar alla överskuldsatta och främjar en ökad skuldsättning i samhället".

    Det är verkligheten!

    NoCash

    SvaraRadera
  7. Men så roligt! Och så glad du ska känna dig, och så väl värd detta du är! Som du kämpat men aldrig gett upp!

    Ett stort grattis ;)

    //Ulrika

    SvaraRadera
  8. Anonym: Jo 3-årig skusan hade ju varit att föredra.De som får skusan har ju oftast dragits med dessa skulder LÄNGE.....

    Evighetsgäldenären: Ge inte upp!!!!Det kommer löna sig!!!!

    Noomi: Nu kom de fram till att jag ska betala 3000:-/mån. Då har jag betalt 20% av min skuld när saneringen är över. Vilket kommer funka,däremot kommer ju maken nu få utmätning på lönen,så vi får se hur det kommer gå... :/ Det borde ju vara samma förbehållsbelopp vid skusam som vi löneutmätning?

    No Cash: Nej,har inte ropat hej än...nu ska alla borgenärer skicka in och godkänna.Är det nån som trilskas kanske det tar mer tid,men på skusan handläggaren lät det som att han kommer besluta FÖR skusan oavsett....

    Ulrika: TACK!!! :)

    SvaraRadera