15 mars 2011

Väntar och väntar...

Nu har dett gått snart 3 månader sedan jag fick inledande....Inte hört ett pip....Har försökt ringa men då är handläggaren inte där,så nu har jag mejlat att jag vill ha info av vad som händer.....?

Det dimper inte ner några inkassobrev längre till mig,bara nån enstaka som säker går ut per automtaik, typ "Du vet väl att du har en skuld hos oss"....

Problemet är just lånet där vi har borgensmän som säkerhet. Jag gissar på att det kommer bli så att endast jag och inte min man kommer söka/få skusan. Isåfall löper Jak lånet på som vanligt och vi betalar dom som vanligt (nu 5000:-/ mån men vi ska lägga om det så det blir mindre) och så får jag betala på min skusan....

Sedan när jag blir fri från KFM kanske jag kan ta ett lån på mitt namn eller nåt och accordera ner makens skulder...ja det blir ett senare problem...Men det är synd att vi båda inte ska kunna få skusan. För får vi det så skickas skulden till borgensmännen,och det vill vi INTE!

Iallafal så leker livet. Jobbet går bra,kärleken går bättre,vi har 100% kontroll över ekonomin och med 2 heltidslöner klarar vi oss väldigt bra.

Sätter in en slant till Majblomman då och då,bara måste ge tillbaka lite!

Det går nästan för bra.Eller så kan man säga att det går som normalt.Som det gör för människor som lever "normalt" utan skulder osv,bara att jag uppskattar det så mycket mer,så tacksam för det jag har.

Nu invänas svar och VÅREN är här!!!!

5 kommentarer:

  1. Du ska se att det går vägen...
    Man får hoppas att systemet funkar i ditt fall.

    Själv är jag satt på utbytarbänken till skatteskulden är borta (5år). Fast Kronofogden skapat denna så ligger den till hinder för ett beviljande. Helt logiskt, eller?

    Samtidigt som jag är i ett akut behov av ekonomisk rehabilitering för skapande av ny skuldbörda. Man vet aldrig med byråkrater...

    NoCash

    SvaraRadera
  2. Jag har följt din blogg till och från i flera månader nu och jag måste säga att fan va bra du är! otroligt glad för din skull att du börjar få rätsida på allt. underbart! all lycka!

    SvaraRadera
  3. Helt sjukt No cash...Jag har hart mycket men detta tar priset....Skulle inte förvåna mig om några borgenärer stretar emot mig också,så vi får se.... :/ Men då förvinner ditt om 5 år då? Såvida de inte hittar på nya skatter att föra på :( *arg*

    Tack anonomym! Gäller att vara stark,hoppas inspirera andra!!!

    SvaraRadera
  4. Tyvärr så får nog jag vänta 5 år till min ansökan kan beviljas enligt Kronofogdens trångsynta bedömning. Det där med att Kronofogden ska minska och motverka ökad skuldsättning är ett stort skämt. I alla fall för mig, där de inte tar hänsyn till sina egna beslut och utmätningar.

    Så först om 10 år så kan jag bli helt skuldfri. 2021 kanske blir frihetensår efter nästan 35 år som en överskuldsatt efter en separation på 90-talet. Och sedan efter Kronofogdens skapande av ny skuldbörda i form av skatt.

    Livet går vidare....dag för dag.

    Hoppas att det löser sig för dig!

    NoCash

    SvaraRadera
  5. Jättetrist :( Men 10 år går fort! Gäller att vara positiv i eländet!

    Nu krånglar KFM med mig också :( Nytt inlägg på G.....

    SvaraRadera