17 mars 2011

Svar från KFM igen...!

Fick detta svar idag:

Hej
Är det korrekt att du har inledande skuldsanering så kommer inte något löneutmätningsbeslut att läggas. Dock finns inget sådant beslut registrerat hos verkställigheten.
Du kan sända in ditt beslut till: Kronofogden, Östra verkställighetsavdelningen, 10665 Stockholm. När du inkommit med detta kan vi kontrollera uppgifterna med Skusan.
Kronofogden har ännu inte lagt något löneutmätningsbeslut, vi kommer att avvakta din inkomstredogörelse. Jag har skickat en ny sådan till dig idag.


Med vänlig hälsning
XXXXXXX
Kronofogden

Fråga:
Jag kan skicka er papper på att jag har fått inledande skuldsanering,då borde inte löneutmätning börja?

Vilken adress kan jag skicka till? Jag har fått inledande den 27/12 på skusan team i göteborg.

Kan ni skicka mig en ny blankett för inkomstreogörelse så skickar jag in den på en gång om det fortfarande gäller trots att jag fått inledande? Kontaktar ni min arbetsgivare om att ingenting ska dras så länge via löneutmätning?

// XXXXX


Så nu har JAG fått faxa,köpa kuvert och frimärken och postat brev och kontaktat min handläggare på skusan så att han ringder dom....

Detta ska JAG göra för att dom inte fan kan hålla kontakt med varandra eller kolla upp saker sinsemellan.....

Gud bevare mig!

4 kommentarer:

  1. Vilken total inkompetens som råder. Den ena handen vet inte vad den andra gör???

    Det förklarar helt varför Kronofogden är så fruktansvärt insnöade. Och så undrar man själva varför så få söker skuldsanering???

    Svaret är ju så givet, man orkar inte helt enkelt. Att fylla sin dagar med att tala med idioter är inte nyttigt för hälsan.

    Jag talar av personlig erfarenhet...

    Skicka en faktura på porto samt nedlagd tid.

    Frågan är vad som hänt med din ansökan? Då byråkraten inte ser något??

    SvaraRadera
  2. Fick svar av skuldsaneraren:

    Hej

    Fick ditt brev och beklagar att informationen om att skuldsanering har inletts för dig inte har kommit fram till verkställigheten.

    Jag har varit i kontakt med verkställigheten personligen och löneutmätningen skall stoppas.

    När det gäller din ansökan så hoppas jag att komma med besked så snart som möjligt.

    Med vänliga hälsningar XXXX
    Skuldsaneringsteam X, Stockholm

    Så jag hoppas budskapet når fram!!!!!

    Så sant,det är ett heltidsjobb att kommunicera med dessa pappskallar!

    SvaraRadera
  3. Tycker det verkar som Kronofogdemyndigheten sitter med ett riktigt skitsystem för administration av våra ärenden, eftersom den ena handläggaren inte kan se vad den andra gör. Så lite ironiskt skulle man ju kunna fråga sig vad de egentligen använder våra skattepengar till ;)

    SvaraRadera