11 feb. 2011

2011-Mitt år?

Har inte haft ett enda bra år sen vi blev skuldsatta 2004/2005....Men nu går det riktigt bra. PEPPAR PEPPAR.

Väntar och väntar på svar fortfarande....Min inledande postades i p&i tidningen i slutet av december så nu måste det väl inte ta mer än en par veckor till? Problemet är bara att vi har ett lån som MÅSTE ingå i saneringen men det har borgenärer som säkerhet.Så vi måste se hur vi ska lösa den biten,vi vill INTE sätta nån annan i skiten!!!!

Ska ringa skuldsaneraren nästa vecka och höra hur det går.

POSITIVT: Jag fick löneförhöjning fast jag bara jobbat här i ett par månader!Visst,det kommer ju räknas med eftersom jag ska betala lite OM jag får sanering,men ändå!

NEGATIVT: Är gravid,helt oplanerat.Efter mycket tanke kommer jag att göra abort :( Vi klarar inte av att ha ett till barn,vi är redan mycket trångbodda,försöker fixa vår ekonomi samt att min hälsa inte är på topp....Så det kommer inte bli roligt,men jag är tacksam för de 3 underbara friska barn jag har!

Nu gäller det att fixa livet,och hoppas hoppas på 2011.

Undrar om det kan ha varit min nya attityd till allt? Älska alla,hata ingen,var inte avundsjuk på någon etc......Jag vet inte jag! :)

6 kommentarer:

  1. Fick inledande i början av dec, och fick papper att godkänna för ca en vecka sedan. Jag vet, det är sjukt jobbigt att vänta och inte veta om man får eller inte! Tror du kan ha dina papper i lådan snart, och jag håller tummarna allt jag kan för er! Uppdatera om hur det går!
    Förstår att det är extra jobbigt att dessutom tänka på barn el inte som ert läge är nu. Men, fortsätt med din härliga positiva energi, jag är säker på att det det gör livet lite lättare iallafall.

    SvaraRadera
  2. Du vet inte vem jag är. Men jag har följt din blogg och jag måste bara önska dig och din familj all lycka! /En hälsning från Uppsala.

    SvaraRadera
  3. Hoppas, hoppas verkligen att det kommer att gå vägen nu!
    Håller tummar och tår så gott det går =)

    //RonjaRövardotter

    SvaraRadera
  4. Det kommer nog att gå vägen för er. Men man vet aldrig med en trångsynt byråkrati.

    Själv har jag lagt det på is...

    NoCash

    SvaraRadera
  5. Skickar Alla Hjärtans Kramar till dig och din familj!
    Är in och kikar på din blogg ibland, och håller nu alla tummar för att det går bra!
    Själv blir jag fri i sommar efter nästan 20 års helvete.

    SvaraRadera
  6. Hej! Vilken intressant blogg du skriver. Skulle vilja ha kontakt med dig. Kan du kontakta mig på anette.svensson@tv4.se

    SvaraRadera