25 okt. 2010

Alla dessa avgifter!

Förra månaden kunde jag inte betala in dagisavgiften i tid,hade inte pengar. Kommunen skickade in detta till KFM på 3 röda. Jag kunde dock betala 14 dagar senare när maken fick lite bonuspengar. Betala då in summan inkl.nån påminnelseavgift.

Idag fick jag hem en faktura från kommunen på 647:- specificerat:

7:- ränta
160:- inkassokostnad
300:-ansökningsavgift
180:- arvode

Alla dessa avgifter för att jag var sen med 2 veckor. Arvode? Vad är det?

Jag kan bara inte betala denna avgift denna månaden.Maken fick in mycket mindre i lön än vanligt så vi går +- 0:- när vi betalt fakturorna denna månad. Jippi.

Så det blir att betala den när barnbidraget kommer den 20:onde och då har dom väl tillfört en massa andra avgifter också.

Vi vet inte riktigt hur vi ska göra denna månad. Vi kommer ha 0:- när vi betalt räkningarna. Man kan inte låta bli att betala en heller för då blir det samma sak med avgifter månaden efter också....

Och snart jul! Så att det gör ont i magen! Jag hoppas jag får jobbet,får besked i veckan!!!!

2 kommentarer:

  1. hmm,jag fick en felaktig faktura från inaksso en gång,men det var inga avgifter ALLS utan beloppet jag skulle betalt till sjukhuset.
    grejen var att sambon betalat inmin faktura(jag hade inga pengar då) och på nåt sätt så sökte inte sjukhuset på ocr nr eller fakturanummer utan på mig som person och det är ju fel,för vem som helst kan ju betala nån annans fakturor lixom!
    men jag ringde inkasso och gav de alla uppgifter,datum när den var betalad,utav vem,ocr nummer osv... och problemet var ur världen på 3minuter. inkasso ringde sjukhuset,för detta var SJUKHUSETS miss,inte min och det ska inte jag få lida för!.

    SvaraRadera
  2. Tur att du lyckades fixa det! Tyvärr måste jag nog betala min eftersom de hann skicka till KFM,känns surt bara att de hade SÅ bråttom :/

    SvaraRadera