19 aug. 2010

Avslag på avslag på avslag

Hade för någon månad sedan skickat in en begäran om att en skuld skulle preskiberas från 2004 som ligger hos KFM. Denna skuld var ej skatt eller bankskuld och då jag inte fått krav eller dyl från företaget sedan 2004 så antog jag att den var preskiberad. Men det tyckte inte KFM utan fick idag ett besked om AVSLAG. Jag har inte ens läst igenom grunderna för avslaget för att det är helt enkelt inte någon mening med det.

Senaste månaden har jag fått avslag på A-kassa, CSN, Skuldsanering (det var iof makens men ändå), alla jobb jag sökt och nu på detta.

På allvar,jag vet inte om jag ska skratta eller vad. Hela min tillvaro går ut på att trolla. Trolla fram pengar,trolla fram mat,trolla fram allt! Jag borde fan i mig söka jobb på cirkus som trollkonstnär "Titta här är en till 20:a från ingenstans"

Idag trollade jag fram 39:- i form av pantburkar vi hade hemma,gick och köpte mjölk och bröd och så kommer jag till kassan och så blir det 41:- så jag fick tralla hem leta upp 2:- och gå tillbaka till affären och ge dom och ta mjölken.På vägen hem sa jag högt "jag orkar inte med detta liv längre"

Sonen är bjuden på kalas imorgon och han tar för givet att han ska gå så det blir intressant att se hur jag ska trolla fram en present han kan ta med sig.

Barnbidraget kommer om 2 dagar men mer än hälften försvinner till 2 viktiga räkningar (dagis och el så jag vet att det är betalt) sen är jag skyldig mamma en 1000:- lapp jag måste betala tillbaka för hederns skull...

Det jobbigaste av allt är att vi har 107.000:- sparade pengar hos JAK,men dessa kan vi inte få ut förens lånet är slutbetalt,vilket sker 2021. Vi har visserligen fått befrielse från att betala lånet nu när jag är arbetslös,men att veta att man har sparade pengar känns som skit nu!

FY vad negativ jag låter,jag vet. Det är tufft men jag måste fixa detta,tack gode gud för mina tre underbara barn,annars hade jag inte orkat!

5 kommentarer:

  1. hej.
    men jag förstår allvarligt nte probemet,har du bara 39kr så kan du bara handla för 39kr,välj ett annat böd eller en billigare mjölk!
    ta medminiräknaren nästa gång!

    vi kör alltid med miniräknare när vi handlar.
    vi handlade igår och hade skrivit handlingslista och eftersom vi på ett ungefär vet vad sakerna kostar på willys så skrev vi det på lappen efter varan.
    ost 110kr
    mjukost 40kr
    osv...
    det resulterade i att vi budgeterade för MAX 400kr,och vi tog inte med oss mer heller,utan vi tog med oss lappen och 400kr.
    Maten kostade 320kr!!

    så använd MINIRÄKNARE!!
    kram

    SvaraRadera
  2. Det stod en skylt på brödet att det kostade 22:- men i kassan registrerades den för 24:-, inte så att man går och plockar på sig saker och hoppas att pengarna räcker!

    :)

    SvaraRadera
  3. men tog du inte med dig kassörskan och påvisade att det stod 22kr på hyllkanten? det gör jag VARJE gång det är fel i kassan!
    rätt ska vara rätt!

    SvaraRadera
  4. exakt ... och i vissa affärer får man 25 kr för att man påvisar felet. har vi fått flera gånger.

    SvaraRadera
  5. Skulle jag säkert kunna ha gjort,men känslan av att inte ha 2 kr extra tog över tyvärr....

    SvaraRadera