7 juli 2010

Sommaren rullar på

Sommaren rullar på med underbart väder,det får man faktiskt njuta av som skuldsatt också :)

Vi har hittat ett perfekt badställe dit vi åker var och varannan dag och njuter. Vi har med oss mat och fika,men ungarna får nån glass här och där också, trots att vi bara har 900:- tills barnbidraget kommer om 2 veckor.

Det är tufft,och varje krona diskuteras innan den sätts i rullning,men vi är så vana vid det att det inte känns konstigt,om än jobbigt.

Söker jobb som en tok,men inget har resulterat i någonting ännu.Grämer mig fortfarande över Unionen som vägrar mig grundersättningen pga av arbetsvillkoret. Dessa 4000:- hade räddat oss totalt.

Går hela tiden och drömmer om vad jag vill köpa och vilka skulder jag vill börja betala när jag får en inkomst. Roligt att drömma ibland,frustrerande att inte kunna göra något.

Dottern åker iväg med sin mormor om en vecka utomlands och vi kan inte ens skicka med en 100 lapp som fickpengar,trots att min mamma sagt att det är inte nödvändigt. Dottern vill ha med sig 500:-,och förstår inte att det inte är möjligt för oss just nu.Känns jobbigt!

Väntar fortfarande på makens svar på skusan ansökan. Vi skickade in i april,lämnade in kompletterande uppgifter i maj och väntar fortfarande. Det vore en sån total lättnad för oss om åtminstone en av oss kunde bli garanterad skuldfri inom 5 år. Då skulle man ha mer energi att satsa på att betala av mina skulder också.

Vi fortsätter att njuta av sommaren,det kan ingen ta ifrån oss! Eller jo....I förrgår morse knackar det på dörren vid 8:45 men vi sov så vi öppnade inte. Fick en underbar liten lapp av en delgivningsman som vill delge mig. UNDERBART.

Känns jobbigt,men tack vare forumet Fattiga Riddare har jag fått kunskap om att jag är inte tvingad att skriva under något alls,utan jag kan i princip bara säga NEJ och smälla igen dörren,och det kommer jag göra.

Bara en jobbig känsla av att någon är "ute efter mig" bara, men jag ska inte låta honom förstöra mitt glada humör,NEJ!

3 kommentarer:

  1. Vad är det du menar med pga arbetsvillkoret?

    SvaraRadera
  2. Moderaterna har ordnat det. Man måste ha jobbat ett visst antal månader i sträck för att få ut a-kassa,även om du vart medlem 1 år och betalt så måste du redovisa vad du gjorde året innan också....

    SvaraRadera
  3. Tänk som jag brukar göra...
    Det kan bara bli bättre, sämre går det ju inte att få det som livsvillkor.

    Kämpa på, en dag vänder det...

    NoCash

    SvaraRadera