17 maj 2010

Har DU skulder?

Det var en av frågorna på intervjun idag. Vi kom in på det när vi pratade om att jag hade haft ett eget företag, och jag berättade om hur det var och vilka erfarneheter jag hade fått. Sedan berättade jag att vi avvecklade företaget,och då fick jag frågan "så du fick inga skulder?". Av nån konstig anledningen flög det ur ett NEJ från mig.

Jag tänkte som så att säger jag att jag har det,kan jag glömma jobbet på en gång. Men säger jag att jag inte har det så kanske,kanske de går på mitt ord och inte kollar upp något.

Jag såg på chefen där att hon inte var nåt fan av en skuldsatt, även fast jag skulle göra ett toppenjobb. Man kan ju inte göra ett bra jobb om man har skulder,eller hur? Man kanske börjar stjäla pennor och sudd från kontoret och kränger dom på svarta marknaden, för att är man skuldsatt är man kriminell,eller hur? Det känns så i allafall.

Nu har jag iaf en annan intervju på gång också ifall detta skiter sig, så det känns positivt! Jag har ju alltid förstått att vägen UT ur skuldträsket är ett fast heltidsjobb,men det har inte varit lätt alla gånger att ens ansöka om ett sådant då man vet att de antingen tar UC eller så rotar KFM hos dom så man får sparken.

Nu ska jag inte ge upp,jag ska söka tills jag får!

2 kommentarer:

  1. Förstår att det hände, gräm dig inte, man måste inte vara jättestark och superärlig hela tiden. Dessutom: du slipper ju se kärringens snipiga nylle när hon ser att du har prickar, eller hur?

    I ditt läge är det snudd på skönt att INTE behöva jobba ihop med såna människor, eller hur? För man kan ju inte gärna ändra på dem och deras dumma fördomar heller.

    SvaraRadera
  2. Hej igen,

    ber om ursäkt för min långa kommentar här om dagen. Men ditt trångmål triggade igång mitt minne. Jag mindes tiden när jag fick 2 -3 UC och Dun Bradstret utdrag om dagen. När jag blev utsatt för identitetstöld m.m. skulle egentligen bara skriva om att det går att spärra sig hos UC så att du själv får välja vem som du vill ge ett utdrag till. /
    4-barnsfar och AA

    SvaraRadera