23 maj 2010

Bort med energitjuvar!!!

En energitjuv. En människa som du kanske umgås med, är vän med,eller bara träffar på ibland. En människa som TAR din energi.

Jag har haft en människa i min umgängeskrets som verkligen TAR min energi. Efter att jag träffat henne har jag blivit trött, tyckt att jag var värdelös,klankat ner på mig själv och legat sömnlös fler nätter efteråt.Har skrivit om henne innan. Hon lever på att trycka ner andra genom att förhöja sig själv. Hon dömer andra efter materiella saker och vill ha 100% uppmärksamhet jämt.

Vi var bjuda hemma hos henne igår,och jag våndades. Jag ville inte gå. Jag tänkte att vi går iallafall,jag får härda ut, vi "måste". Men sedan sa jag till mig själv att: NEJ. Jag tänker inte längre umgås med energitjuvar. Varför ska jag behöva umgås med någon som inte ge mer något alls, någon som får mig att må dåligt. VARFÖR?

Så vi gick inte, istället bjöd vi hem vänner på grillning och hade det UNDERBART trevligt. Vi skrattade,pratade, åt och umgicks. Och jag mådde SÅ BRA.

Jag kommer inte längre en enda dag umgås med någon som TAR min energi.

Gör dig av med DIN energitjuv NU!

2 kommentarer:

  1. Bra skrivet, jag har varit inne på samma spår och har det senaste året tagit bort en person och håller på att fasa ut en annan. Gemensamt för de båda är att de inte ger lika mycket som de tar, känslomässigt alltså, och jag orkar inte mer. Så att säga "Stopp, nu räcker det" är en ganska bra sak även om man uppfostrats att inte göra så...

    SvaraRadera
  2. Ja precis, man måste må bra själv.Det räcker med ekonomin att bekymra sig för,energitjuvar har man inte 2råd" med!

    SvaraRadera