3 dec. 2010

Hot om avstängd barnomsorg

Så kommer man hem efter en dags jobb,ett helvete att komma hem med uteblivna tåg/bussar/panikångest samt utan några kronor på kontot.

Längtar bara efter att få träffa barnen och maken.

Så ligger det ett brev som väntar på mig i hallen från kommunen. Ett papper om "uppsägning av barnomsorg".

Jag höll på att spy och svimma samtidigt och fattade ingenting.Jag har ju betalt så noga varje månad sedan de blev avstänga för ca 1,5 år sedan (då jag inte hade råd att betala).

Ringer upp direkt och får beskedet att jag betalt för lite,och då har en skuld uppstått och då måste platserna sägas upp om det inte betalas PÅ EN GÅNG.

De ville ha 4000:- av mig. Jo tjena.

Efter mycket prat så kom vi fram till att jag faktiskt har betalt FÖR MYCKET. Jag har betalat som vanligt under tiden jag var arbetlös utan inkomst men det det skulle ju bli mindre avgift då. Sedan har de fått för sig att jag betalt för lite (???)Det var inget jag tänkte på under den tiden,att avgiften skulle bli mindre,då var fokus på att ÖVERLEVA.

Så idag har jag skickt in nya pappaer för inkomster jag haft hela året (eller snarare att jag INTE haft inkomst) och de kommer bli en omräkning,till min stora fördel).

Men jag känner mig ändå som en loser. Papper har ju säkert gått ut till barnens skola och detta är då 2:a gången.

Nu vet jag ju att jag faktiskt betalt och att det har blivit fel (visst det var mitt misstag att inte anmäla ändrad inkomst).

De hade skickat ut en faktura på denna "skuld" innan men alla fönsterkuvert som jag inte vet vad det är lägger jag i en låda,då det alltid är från inkasso så jag har missat det.....My bad!

Så nu får man skämmas IGEN. Undrar om all personal på förskolan sett detta :(

Vågar jag verkligen gå på Lucian utan att skämmas ihjäl mig?

Detta förstörde hela min dag och jag har haft ångest hela dagen.

ÄR SÅ FÖRBANNAT LESSEN PÅ MIG SJÄLV OCH PÅ ALLT!

7 kommentarer:

  1. men goa du. Som du kämpar i motvind. Jag tror inte du behöver skämmas. Det var ett misstag och det här ska du inte skriva på dig själv. Det redde ut sig.

    INGEN på Lucian kommer veta om vad som hänt. Kanske personalen men dom har varit med om värre saker men ingen förälder har kunskap om vad som varit. Så ja du ska gå på lucian och du ska göra det med din vanliga härliga attityd till problem.

    För du redde ut det här. OCKSÅ!

    //Ulrika

    SvaraRadera
  2. Var inte lessen! Du kommer att klara av detta, tro mig. Din kamp sker bara i en uppförsbacke, som kommer att plana ut...

    Din styrka är att du trots allt som hänt runt i kring lyckats att klara av tillvaron.

    Du har till och med lyckats att ordna dig ett arbete på dagens verkligen hårda marknad.

    Ge dig själv en klapp på axeln, det är du värd. Du är en vinnare, trots allt!

    SvaraRadera
  3. Tack kärna ni! Det värmer faktiskt!!!

    Man har ju inget annat val än att kämpa på,man blir så ledsen bara att man aldrig kan få få slappna av,utan att det är något nytt hela tiden. Man vaknar med boxningshandskarna på och vet inte vad som ska hända....

    Jag är trots allt glad för att jag fick ett jobb!
    Bara känslan av att behöva se fröknarna i ögonen och känna sig som en LOSER.....USCH!

    KRAM på er!

    SvaraRadera
  4. Oj, kampen är lång verkligen men du, personalen på dagis har inte den kollen på ekonomin. Det sköter ekonomiavd som sen kontaktar föreståndare och för all del... den kan vara av den sladdriga sorten men du ska veta att du inte är ensam och att sådana meddelanden får de lite titt som tätt. Sträck på dig, förutsätt att du gjort allt du i unversum kunnat under denna skitjobbiga tid för dig och du har faktiskt avgått med segern så huka dig ej utan stå rakt! :))
    Livsrop

    SvaraRadera
  5. Jag ska verkligen försöka!!!Pratade med rektorn,hon är verkligen jättegullig. Jag sa att det skulle ordnas upp så fort som möjligt.Hoppas verkligen det gör det,för utan barnomsorg,kan jag inte arbeta.

    TACK!

    SvaraRadera
  6. När ska vi sluta skämmas egentligen...bara en liten fråga? Är skitless på att skämmas helt enkelt...stå på dej oavsett om de som vet eller inte vet kan dessa aldrig klara det du klarar ;)

    SvaraRadera
  7. Problemet är ju att folk inte förstår det. De ser på Lyxfällan och tror att alla är så....

    Nu när männiksor blir utförsäkrade till höger och vänster så kommer kanske synen att ändras,vad vet jag?

    Men du har rätt! man måste slutas skämmas nån gång!

    SvaraRadera