2 sep. 2010

Det går bra nu! Eller?

Kom just hem från en arbetsintervju. Jobbet jag VILL ha. Lönen ligger på 18500:- på 75%, jobbet ligger 5 minuters promenadväg från där jag bor.

Chefen sa att hon tyckte MYCKET om mig och ville presentera mig för kunden (bemanningsföretag). Hon skulle presentera mig och 2 st andra tjejer,men jag har förhoppningar!

Finns bara 2 saker som kan sänka mig:

1. Chefen tog mitt personnummer. Min tanke var: Åh nej ska hon ta UC? Hon nämnde ingenting om detta,men varför tog hon annars mitt personnummer? FAN!!!!!!

2. Man måste ha körkort. Jag har bara uppkörningen kvar,men det kostar 1100 att köra upp,pengar jag inte har nu.Men jag får försöka skaka fram detta och köra upp ASAP. Det var dock inte ett jätteproblem eftersom det var på G :)

Tar hon UC är jag RÖKT,och då kommer det kännas som ett hån att jag var sååå nära att få det bästa jobbet för mig och jag kommer antagligen hamna i djup depression då.

Detta jobb skulle vara vår räddning från ekonomisk MISÄR. Jag skulle även kunna betala av på skulder alt. söka SKUSAN.

Frågan är bara hur mycket KFM vill ha från min lön i utmätning när de får nys på att jag har inkomst.

Jag vågar inte vara hoppfull och glad,det går alltid emot mig,men lite glad är jag :)

7 kommentarer:

  1. Håller tummarna för att du ska få jobbet!

    SvaraRadera
  2. Tyvärr så slår UC högre än ditt CV. Bemanningsföretagen kör alltid en UC koll, det ingår i deras uppdragsprofil.

    Men håll tummarna!

    SvaraRadera
  3. Jag vet att det brukar vara så,men jag har jobbat för 3 st bemanningsföretag nu på senaste och ingen har gjort UC hittils,hoppas att min tur fortsätter så.

    Fick ett mejl senare på dagen där hon önskar mig lycka till på intervjun med kunden och att JAG ska ringa henne om JAG är intresserad....

    Så jag HOPPAS HOPPAS HOPPAS!!!!!

    SvaraRadera
  4. Lycka till!!

    Jag håller tummarna för dig.

    // RonjaRövardotter

    SvaraRadera
  5. Du jag satt med samma ångest som du sitter med nu och höll andan genom hela min provanställning, KF har inte hört av sig...än...och jag har idag fast jobb..jag pustar ut..och många på FR vet att jag var nära vräkning, förlorade efter anställningsintervju ett annat jobb då de tog en från fas 3 ett annat för att KF hörde av sig till arbetgivaren innan provanställningen tog slut jag hade ett helsike innan jag fick jobbet jag har nu och tror jag var på väg att ge upp, jag fortsatte att kämpa och jag har många på FR att tacka för stödet jag fick som gjorde att jag orkade. jag är övertygad att du får det här. jag håller tummar tår och skickar massor med kramar.

    SvaraRadera
  6. Men vad är detta? Varför vill inte ett företag anställa en bara för att man har skulder hos Kronofogden??! Jag kanske är dum men jag fattar faktiskt inte! Rädd blir jag också, jobbar själv för ett bemanningsföretag och har varit anställd av ett annat men faktiskt inte råkat ut för detta sjuka att inte anställa alt. avskeda pga ens KF-skulder.

    SvaraRadera