2 juni 2010

AVSLAG

Jaha så fick man AVSLAG på överklagan om att få a-kassa. AVSLAG pga det är 1 månad som fattas då jag var arbetslös. Jag hade alltså jobbat 11 månader, men 1 månad fattades så jag får 0:-.

Känns som hela mitt liv är ett enda stort AVSLAG.

Nytt jobb? AVSLAG
Hyreskontrakt på lägenhet? AVSLAG
Skuldsanering? AVSLAG
Lån för att betala skulder? AVSLAG
Ett fjärde barn? AVSLAG
A-kassa? AVSLAG

Om jag fan inte ens kan få 4000:- jävla småpengar netto,hur fan har de tänkt att jag ska överleva? Vill de skapa människor med skulder? Hade jag inte haft skulder innan hade jag säkerligen fått det nu.

Eller vill de bara ge mig en spark i baken så jag ska bli mer motiverad att söka/få jobb? Hallå jag FÖRSÖKER för fan.....

Nästa månad ska bli MYCKET spännande....

Till råga på allt har mannen opererat foten och hans farbror dog igår,så han kommer inte kunna jobba något extra....om ens alls på några veckor....

Nu drar jag något gammalt över mig :(

4 kommentarer:

  1. Tänker på er, om det kan vara någon tröst. Hoppas ni får fint väder och har nåt ställe i närheten där ni kan låta barnen bada i sommar, och att ni orkar försöka koppla av så gott det går. Vet att det är tungt, men ge inte upp, för det kommer bättre tider för er också!

    SvaraRadera
  2. Tack Mannan, det värmer :) Vad snällt :9 Vi får sända varma tankar till varandra :)

    Vi har tack och lov en jättestor altan och en bassäng där som barnen gärna badar i, och så har vi flera härliga små stränder runtom där vi bor....Min mamma tar med äldsta dottern utomlands....Så det är ju inte KATASTROF tror jag....Bara man får ihop till räkningar och mat,men jag vet inte om det kommer gå ens det....

    Vi får väl vara positiva nu när solen har kommit..eller nåt....

    SvaraRadera
  3. Ja det är rent för bedrövligt. Det är så svårt att se någon rationalitet i regelverket. Men det är väl för mycket begärt tänker jag, att förvänta sig rationalitet.

    //Ulrika

    SvaraRadera
  4. Ja, det är för mycket att förvänta sig....Galet.

    SvaraRadera