6 maj 2010

Jag ser ljuset!

Jag har muttrat,surat och grinat de senaste veckorna. Varit en riktig drake. Varför? Jag är så UTLED på att vara skuldsatt och arbetslös. Att aldrig ha råd med någonting!

Har inte varit motiverad att ens söka arbete eftersom jag vet att KFM direkt drar hela min lön till att betala inkassobolagens räntor.

Men idag så registrerade jag mig ändå på diverse bemanningsföretags hemsidor för att jag är utled på att dra här hemma och tjafsa med familjen.

Jag fick napp på en gång, har redan en intervju bokad imorgon, och nu känns det lite ljust faktiskt!

Inte säkert att jag får just det jobbet, men jag har fått lite motivation! Vägen tillbaka måste ändå vara en fast inkomst.

Om jag fixar heltidsarbete och KFM inte rör något,då kan jag leva bra,t.o.m gott!

Så hur ska jag isåfall undvika att KFM rör pengarna?

Jo,har jag arbete så har jag utrymme för avbetalningar. Jag kan då fixa avbetalningar med inkassobolagen mot att de drar tillbaka skulden från KFM, och då kommer de inte att söka utmäting av min lön.

Nu kanske jag är lite för positiv, att deala med drakar är inte lätt,men det måste gå,jag måste försöka!

Så nu hoppas jag på positivt utslag imorgon,att jag faktiskt får ett heltidsjobb. Det enda som kan slå i käppen är att de tar en UC och säger "tack men nej tack", och det är inte helt osannolikt.

Men nu tar vi en dag i taget,och koncentrerar oss på att ge en bra intervju!

Återkommer!

1 kommentar: